KOMA.Uczciwie i rzetelnie prowadzony biznes to gwarancja lepszych wyników
Na lokalnym rynku „KOMA Marcin Pechcin” funkcjonuje od 15 lat. Obecnie firma zatrudnia ponad 100 osób z Dębego Wielkiego i okolicy. Pan Marcin przez lata zyskał opinię uczciwego pracodawcy i partnera biznesowego. Firma jest stabilnym, wiarygodnym podmiotem w branży gospodarowania odpadami.
Otwarty na rozwiązywanie problemów i pomoc klientowi zespół to podstawa sukcesu
„KOMA” to rodzinna firma, która powstała kilkanaście lat temu, tak naprawdę z mojego entuzjazmu, z chęci stworzenia własnego przedsiębiorstwa, z poszukiwania głębszego sensu. Nie mając wiedzy branżowej, a jedynie szczere chęci i wrodzoną pracowitość, wystartowałem ze swoim biznesem. Podmiot na początku miał mały zasięg działania, ale dzięki systematycznemu pogłębianiu wiedzy, determinacji i rzetelności oraz systematycznemu budowaniu odpowiedniego zespołu pracowników, jest obecnie średniej wielkości firmą na rynku lokalnym”
– powiedział w wywiadzie dla Dorzeczy.pl Marcin Pechcin.
Przedsiębiorstwo znane jest nie tylko jako stabilny podmiot zatrudniający lokalnie wielu pracowników. Co istotne, oceniany jest pozytywnie przez osoby zatrudnione, byłych pracowników oraz partnerów biznesowych. Firma szczyci się tym, że zatrudnia na godnych warunkach i godnych stawkach. Nie ma w ramach siatki płac osoby, która zarabia minimum wynikające z przepisów prawa pracy, a osoby, które związały się z „KOMA Marcin Pechcin” na stałe, mogą mieć satysfakcję, że otrzymują godne i perspektywiczne wynagrodzenie.
„Widać tam też dbałość o załogę, niekiedy wręcz chyba trochę filantropijną. Pracownicy KOMA na pewno doceniają takiego Pracodawcę”
– ocenia Piotr Wańko z Wanko Brokers Sp. z o.o.
Jak twierdzi właściciel „KOMY”, ludzie są kapitałem firmy, stanowią o rezultatach działań, o osiągach, o zaufaniu jakim darzą ją klienci. Nie byłoby to możliwe bez zgranego i kreatywnego w działaniach zespołu, który identyfikuje się z polityką firmy. Pozwala to na stabilny rozwój przedsiębiorstwa, tworzenie jego pozytywnego wizerunku, osiąganie stabilnego przychodu, budowanie pozycji lidera rynku lokalnego, stabilizację finansową i operacyjną. Zmiany reorganizacyjne firmy wymagają ciągłego podnoszenia przez pracowników kwalifikacji i zaangażowania. Dbając o stałe podnoszenie jakości świadczonych usług, Marcin Pechcin przykłada szczególną uwagę do analizy wszystkich obszarów działania.
„W pewnym momencie pozwoliło to dostrzec, że dział handlowy przedsiębiorstwa nie realizował przyjętej przez firmę polityki, a właśnie ten dział odpowiada zawsze za kontakt z klientami stałymi i doraźnymi. W efekcie podjęliśmy decyzję o jego całkowitej restrukturyzacji i wymianie kadry dedykowanej do tego typu zadań, co w krótkim czasie przyniosło diametralną poprawę efektywności i dochodów firmy”
– wspomina właściciel „KOMY”.
Człowiek jest po dwóch stronach relacji biznesowej
Klienci także pozytywnie oceniają przedsiębiorstwo z Dębego. Rodzinna firma w warunkach wolnorynkowych konkurować musi z gigantami z branży z zagranicznym kapitałem. Wydawać by się mogło, że to właściwie niemożliwe, jednak „KOMA” nie tylko daje radę i utrzymuje się na rynku, ale podbija szturmem nowych klientów.
„W naszej firmie po drugiej stronie słuchawki jest człowiek, który zawsze dokłada starań, żeby rozwiązać problem i sprawić, że nasz klient będzie zadowolony ze swojego wyboru firmy”
– tłumaczy politykę „KOMY” Pechcin.
W przypadku gigantycznych firm usługa szyta na miarę klienta jest trudna lub wręcz niemożliwa do zrealizowana. Pan Marcin zwraca uwagę, iż duże przedsiębiorstwa skupiają się na pozyskiwaniu klientów, a następnie przechodzą do utrzymania minimum zaangażowania w obsługę.
„Średniej wielkości firmy, takie jak nasza, nie mogą sobie pozwolić na zaniżanie cen, kosztem jakości usług, co czasem zdarza się dużym koncernom nastawionym na masową realizację zleceń, ponieważ my nasz wizerunek budujemy od lat i zwyczajnie nie stać nas na jego zepsucie czy podważanie. Z chęcią słuchamy naszych klientów, ze stale współpracującymi podmiotami spotykamy się w celu wymiany uwag i słuchamy ich, by tworzyć coraz lepsze i bardziej dopasowane rozwiązania, nie interesuje nas droga na skróty”
– mówi w wywiadzie dla Dorzeczy.pl
Ta polityka najwyraźniej popłaca. Zewnętrzne instytucje finansowe przyznają jej niezależnie od siebie Rating A, czyli najwyższy ze stabilnych i perspektywicznych w obszarze płynności finansowej.
Źródło: Dorzeczy.pl, Biznes24pl.com